Uluslararası Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü dolayısıyla sosyal medya hesabından paylaşım yapan Bakan Gürlek, uyuşturucu ve her türlü zararlı maddeyle mücadelenin kararlılıkla sürdürüldüğünü ifade etti.Bağımlılıkla mücadeleyi yalnızca önleme değil, rehabilitasyon ve bireylerin yeniden topluma kazandırılması süreçleriyle birlikte ele aldıklarını vurgulayan Gürlek, "Ceza infaz kurumlarımızda bağımlılıkla mücadeleye yönelik özel alanlar oluşturuyor, hükümlü ve tutuklulara kapsamlı psiko-sosyal destek sunuyoruz. Amacımız, bağımlılık sarmalına düşen bireylerin hayata yeniden tutunmalarını sağlamak ve topluma sağlıklı şekilde yeniden uyumlarına katkı sunmaktır. Gençlerimizi, aile yapımızı ve toplum sağlığımızı hedef alan uyuşturucuyla mücadelemiz kesintisiz devam edecektir." ifadelerini kullandı.Bakan Gürlek, paylaşımında Adalet Bakanlığının ceza infaz kurumlarında yürüttüğü bağımlılıkla mücadele çalışmalarına ilişkin verilere de yer verdi.Buna göre, 2005 yılından bu yana ceza infaz kurumlarında yürütülen rehabilitasyon çalışmalarından toplam 1 milyon 601 bin 629 kişi etkin şekilde yararlandı.Öte yandan, Sigara, Alkol ve Madde Bağımlılığı Programı (SAMBA) kapsamında grup çalışmaları, bireysel görüşmeler, hükümlü ve tutuklulara yönelik seminerler ile aile eğitimleri gerçekleştirildi. 2026 yılının ilk üç ayında ise program kapsamında 88 bin 694 kişiye ulaşıldığı bildirildi.
Ceza infaz kurumlarımızda bağımlılıkla mücadeleyi tedavi, rehabilitasyon ve topluma yeniden kazandırma anlayışıyla sürdürüyoruz.
— T.C. Adalet Bakanlığı (@adalet_bakanlik) June 26, 2026
2005’ten bugüne 1 milyon 601 bin 629 kişi rehabilitasyon sürecinden etkin bir şekilde yararlandı.













