Bakan Uraloğlu, hürmüz boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmelerin yakından takip edildiğini belirterek, bölgedeki gemiler ve Türk vatandaşlarıyla sürekli iletişim halinde olduklarını ifade etti.Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, “21 Haziran sabahı 2 gemimizin de bölgeden ayrılmasıyla birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek Körfez’den ayrıldı” ifadelerini kullandı.Bölgede bulunan gemilerdeki personelin durumuna ilişkin de bilgi veren Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde toplam 7 gemide 177 Türk vatandaşının görev yaptığını, bu gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığını belirtti.Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, vatandaşların ve gemilerin güvenliği için gerekli tüm tedbirlerin alınmaya devam edeceğini vurguladı.
GÜNDEM
Yayınlanma: 23 Haziran 2026 - 12:49
11 Türk Gemisi Hürmüz Boğazı'nı Güvenli Şekilde Geçti
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, savaşın başlamasından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek Basra Körfezi’nden ayrıldığını açıkladı.
GÜNDEM
23 Haziran 2026 - 12:49
İlginizi Çekebilir













